Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast via mail info@pkshoes.se.
1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när PK SHOES bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av PK SHOES. Om leveranstid ändras i beställningen kommer du att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. PK SHOES har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits. För att handla hos oss måste du vara 18 år och vi måste kunna fastställa din leveransadress.
2. Priser
I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som PK SHOES inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.
3. Frakt
Alla våra varor skickas fraktfritt inom Sverige. Vi står för returfrakt om du använder våra förbetalda retursedlar.
4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor
Vi använder PayPal, Payson och förskottsbetalning som betalningsalternativ.
Förskottsbetalning mot faktura
Denna betallösning är bra för dig som inte vill skapa konton hos PayPal, Payson eller inte vill använad kontokort på Internet.
Vi skickar faktura till dig via epost. När vi mottagit betalning börjar dina skor tillverkas. Lagervaror skickas först när vi mottagit betalning.
Om vi inte mottagit betalning inom 10 dagar så makuleras ordern. Sista betalningsdag står på fakturan.
PayPal
Läs mer om PayPal på: https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/paypal-safety-and-security
Payson
Betalning med Payson. Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett PaysonKonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se
5. Leveranser
Beställningar som görs före klockan 16.00 på helgfri vardag behandlas samma dag. Varor i lager levereras normalt inom 1-2 dagar inom Sverige. Specialbeställda varor och varor som tillverkas utifrån din beställning tar normalt 3-6 veckor. Exakt leveranstid fås normalt efter 2dagar efter att beställningen är oss tillhanda.
Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras främst av Postnord till utlämningsstället.
6. Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.
7. Transport
PK SHOES ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.
8. Skadade varor
När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via mail till info@pkshoes.se.
9. Bytesrätt, ångerrätt och öppet köp
Vi följer svensk konsumentlag för distanshandel.
Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning.
Ångerrätten (14dagar) gäller ej varor som specialtillverkas utifrån din beställning, dvs “Drömskor”. Vi kommer alltid att göra vårt yttersta för att du ska bli nöjd.
Som kund hos oss erbjuder PK SHOES även bytesrätt inom 30 dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända lagerförda varor.
När du vill returnera en vara ska du först meddela oss via e-post info@pkshoes.se om anledningen till retur. Därefter skickar vi dig en förbetald retursedel/returadresslapp som du tejpar fast på orginalförpackningen och lämnar till ditt närmaste postombud.
Om du själv kan skriva ut adresslappen så kan vi maila den till dig eller så skickar vi den per post till dig.
För återbertalning behöver du också uppge ett bankkontonummer alternativ om du önskar presentkort till vår webbutik.
OBS skicka inget i retur utan att först kontakta oss.
Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.
10. Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ska du först meddela oss via e-post info@pkshoes.se om anledningen till retur. Därefter skickar vi dig en förbetald retursedel/returadresslapp som du tejpar fast på orginalförpackningen och lämnar till ditt närmaste postombud.
Om du själv kan skriva ut adresslappen så kan vi maila den till dig eller så skickar vi den per post till dig.
Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.
Det är viktigt att följa de råd och riktlinjer som gäller för varan för att garanti ska gälla. Om en vara är skadad ska du så snart du upptäckt skadan kontaktar oss via mail info@pkshoes.se. Uppge om möjligt ordernummer, artikelnummer, inköpsdatum och hur varan är skadad. Samt ditt namn och telefonnummer så att vi kan nå dig. För återbertalning behöver du också uppge ett bankkontonummer alternativ om du önskar presentkort till vår webbutik. Om du har möjlighet får du gärna ta en bild och skicka med.
OBS skicka inget i retur utan att först kontakta oss.
Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.
11. Återbetalningar
Återbetalning sker snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen. Återbetalning kan göras till kontonummer som uppges vid retur eller i form av presentkort till vår webbutik.
12. Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
13. Skydd av personuppgifter
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt GDPR (EUs gemensamma personuppgiftslag) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta oss via mail info@pkshoes.se. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter (se vår privacy policy).
14. Ej uthämtat paket
Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
15. Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
16. Övrigt
Nedan följer några länkar där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_sv.htm
Som konsument kan du även vända dig till EU för att få hjälp med konfliktlösning när du handlat på nätet.
Länk: http://ec.europa.eu/odr